Chello & gry sieciowe – rozwiązanie problemu
2005.11.08 15:00 | Windows, WoW, WWWJak powszechnie wiadomo dostęp do internetu Chello oferowany w Polsce przez UPC jest niezły, ale ma kilka wad. Jedną z nich jest problem z grami sieciowymi, głównie posiadającymi serwery poza naszymi granicami. Najczęściej problemy z prędkością połączenia, pingami i rozłączaniem mają użytkownicy „World of Warcraft”, „Guild Wars” (i innych MMORPGów) oraz posiadacze narzędzia firmy Valve – „Steam”. Ta ostatnia aplikacja posłużyła mi ostatnio za przykład nędznej pracy łącza.
Na szczęście – dzięki użyciu kilku prostych narzędzi – udało mi się tak skonfigurować system Windows (pod Linuxem nie jest tak źle), aby nie mieć problemów z połączeniem w wyżej wymienionych programach. Przed optymalizacją „Steam” ściągał update’y z prędkością circa 5-10kB/s, po optymalizacji prędkość nie spada poniżej 40kB/s a średnio wynosi 70-80kB/s.
Oto przepis:
- Pobierz i zainstaluj darmową aplikację TZ Connection Booster.
- Uruchom TZ Connection Booster i ustaw wszystko jak na obrazkach na koncu posta.
- Zrestartuj komputer lub wyłącz i włącz połączenie sieciowe.
- Wejdź na stronę http://www.speedguide.net/analyzer.php i sprawdź swoje ustawienia. W szczególności bandwidth * delay product powinno wyglądać jak u mnie, czyli:
Your RcvWindow limits you to: 1372.16 kbps (171.52 KBytes/s) @ 200ms
Your RcvWindow limits you to: 548.864 kbps (68.608 KBytes/s) @ 500ms
Wszystko mogę podsumować popularnym akronimem WFM (works for me). Teraz Chello można znośnie używać. Szkoda, że trzeba się tak męczyć i kombinować, aby to, za co płacimy działało zgodnie z zapewnieniami.