Chello & gry sieciowe – rozwiązanie problemu

2005.11.08 15:00 | Windows, WoW, WWW

Jak powszechnie wiadomo dostęp do internetu Chello oferowany w Polsce przez UPC jest niezły, ale ma kilka wad. Jedną z nich jest problem z grami sieciowymi, głównie posiadającymi serwery poza naszymi granicami. Najczęściej problemy z prędkością połączenia, pingami i rozłączaniem mają użytkownicy „World of Warcraft”, „Guild Wars” (i innych MMORPGów) oraz posiadacze narzędzia firmy Valve – „Steam”. Ta ostatnia aplikacja posłużyła mi ostatnio za przykład nędznej pracy łącza.

Na szczęście – dzięki użyciu kilku prostych narzędzi – udało mi się tak skonfigurować system Windows (pod Linuxem nie jest tak źle), aby nie mieć problemów z połączeniem w wyżej wymienionych programach. Przed optymalizacją „Steam” ściągał update’y z prędkością circa 5-10kB/s, po optymalizacji prędkość nie spada poniżej 40kB/s a średnio wynosi 70-80kB/s.

Oto przepis:

  1. Pobierz i zainstaluj darmową aplikację TZ Connection Booster.
  2. Uruchom TZ Connection Booster i ustaw wszystko jak na obrazkach na koncu posta.
  3. Zrestartuj komputer lub wyłącz i włącz połączenie sieciowe.
  4. Wejdź na stronę http://www.speedguide.net/analyzer.php i sprawdź swoje ustawienia. W szczególności bandwidth * delay product powinno wyglądać jak u mnie, czyli:
    Your RcvWindow limits you to: 1372.16 kbps (171.52 KBytes/s) @ 200ms
    Your RcvWindow limits you to: 548.864 kbps (68.608 KBytes/s) @ 500ms

Wszystko mogę podsumować popularnym akronimem WFM (works for me). Teraz Chello można znośnie używać. Szkoda, że trzeba się tak męczyć i kombinować, aby to, za co płacimy działało zgodnie z zapewnieniami.

TZ Connection Booster - krok 1
TZ Connection Booster - krok 2
TZ Connection Booster - krok 3
TZ Connection Booster - krok 4
TZ Connection Booster - krok 5
TZ Connection Booster - krok 6
TZ Connection Booster - krok 7
TZ Connection Booster - krok 8
TZ Connection Booster - krok 9